We take care of family


You're Invited to the Everett Grand Opening Party Jan 19 12-1pm

  • Home
  • Blog
  • You're Invited to the Everett Grand Opening Party Jan 19 12-1pm

January 06, 2011

You're Invited to the Everett Grand Opening Party Jan 19 12-1pm

You're invited to the Everett Grand Opening/Ribbon Cutting Ceremony  January 19 from 12-1pm.  Join us for a light lunch and door prizes!

Everett, Wash. –  Fedelta Care Solutions, a local, privately owned home care services company, is expanding into Snohomish County, and on January 19 will open a new branch office at 2707 Colby Ave., Suite 1118, with a ribbon-cutting ceremony from noon to 1pm. Fedelta also has offices in Seattle and Bellevue, and will open a new office in Tacoma in the spring of 2011.

According to Fedelta President and CEO Steve Meyer, the demand for home care services in Snohomish County has increased nearly 38 percent in the past 12 months. Fedelta’s expansion includes the initial hiring of 22 additional care providers to serve clients in the county, plus four administrative staff members.

“While the economy in general is struggling, there is an increased demand for the particular services Fedelta offers,” Meyer said. “Life expectancies in the U.S. continue to rise, with women now living an average of 80 years and men about 74 years. In the next 30 years, the number of Americans over 65 will double to 70 million.”

Meyer added that 80 percent of the elderly prefer to remain living in their own homes, yet currently, nearly 13 million Americans of all ages need help from others to carry out everyday activities. And the cost of limited care at home is about 60 percent of the cost of care in an institution or medical facility.

Additionally, hospital stays for surgery patients are roughly half the length they were 10 years ago. “As sky-rocketing healthcare and insurance costs rush patients out of the hospital and they must recover at home, that also increases the demand for in-home healthcare services,” Meyer said.

Meyer added that the weak housing market is also contributing to a greater need for in-home care. “Many seniors who just a few years ago would have sold their home and moved into an assisted living community don’t want to sell their homes today. Instead, some are opting for in-home care until the residential real estate market improves.”

Fedelta Care Solutions employs registered nurses, licensed practical nurses and certified nurses’ assistants for in-home care. It also employs non-medical companion caregivers. “Many of our clients need just some help around the house, and assistance with their errands and getting to appointments,” Meyer said. “We find that healthy, active senior citizens often make ideal companion caregivers.”

 Meyer founded Fedelta Care Solutions in 2004 as a home care services company. The company has grown and expanded since then, and today is the only local company to offer a full range of integrated care solutions including:

 Home care. Companionship, bathing, dressing, grooming, medication reminders, meal planning and assistance, light housekeeping, transportation, and errands.

Nursing care. Nurse delegation, medication management, vital signs, glucose monitoring, post-surgical care, range of motion exercise, and simple dressings.

Professional care management. Care plans and goal setting, facility monitoring and advocacy, insurance and entitlement benefits, oversight of private caregivers, referrals to specialists, and family mediation.

Senior housing referrals. Regular and meticulous prescreening of facilities, client needs assessment, preference identification, budget and benefits, housing type selection, personal one-on-one community tours, and move-in assistance.

Fedelta Care Solutions was awarded the Better Business Bureau’s prestigious “Service Provider of the Year” award for Western Washington in 2004, and has always earned an “A” rating from the BBB. Its screening and hiring practices are the most stringent in the industry: fewer than 10 percent of caregiver applicants are hired. Fedelta and its professional caregivers serve families and individuals throughout King, Pierce and Snohomish Counties. For more information, visit www.fedeltacaresolutions.com



6 comments


Care plans and goal setting, facility monitoring and advocacy, insurance and entitlement benefits, oversight of private caregivers, referrals to specialists, and family mediation.

BY: julianleah on Jul 27, 2017 at 1:07am


This is so great, good to know that we are invited to the Everett Grand Opening Party Jan 19 12-1pm. All thanks to the gklaw. Really a very impressive post, would love to be the part of this event.

BY: bryceadalynn on Jul 28, 2017 at 8:35am


Thanks for taking the time to talk about this, I experience strongly approximately it and love gaining knowledge of greater on this subject matter. If possible, as you benefit knowledge, might you thoughts updating your blog with greater records? It is extraordinarily beneficial for me. Reviews of essay writing service

BY: robertthornton on Aug 10, 2017 at 9:41pm


Wow, Sounds great, I have been waiting to be at the Everett Grand Opening Party and seeing the invitation here has just been exceptional for me, I will get to the Homebuyerhouston and know the best from you, Will be looking forward to seeing more of it soon.

BY: joe-sandovalann-boyd on Aug 17, 2017 at 2:16am


Tahun Baru Di Villa Puncak

Menjelang tahun baru kakak kesatu ku ngajak nginep semalam di villa Puncak, tepatnya tanggal 30-31 Desember 2016, hari Jumat-Sabtu. Aku inginkan  dong, lagipula  dibayarin. Rencananya peserta tiga keluarga, jumlah totalnya 10 orang. Kenapa gak sekalian tahun baruan di Puncak aja? Karena yang bayarin cuma dapat  hari itu, lagian gak terdapat  tradisi merayakan tahun baru di keluargaku. Aku bertugas nyari villa di puncak, saat tersebut  hari Selasa, agak pesimis sebab  dadakan banget, menilik  saat tersebut  masa liburan sekolah dan cuti  akhir tahun. Untunglah di di antara  situs booking hotel online dapet pun  yang cocok  dengan kebutuhan. Lokasinya dekat Kota Bunga Cipanas, villa 4 kamar istirahat  dengan 2 kamar mandi. Dan kalo diperlukan  ada 1 kamar istirahat  dengan kamar mandi dalam yang dapat  dipakai dengan ongkos  tambahan. Yang pun  penting terdapat  mesin karaoke…yeayy!!

Aku baru dapat  pergi sesudah  suami sholat Jumat. Dan ternyata bisa  kabar kakak keduaku dan keluarganya seketika  berhalangan hadir, wahh…jadi ada keunggulan  kamar dong, tidak cukup  seru peserta gak lengkap. Padahal kakak keduaku udah nyiapin konsumsi guna  kita nginep, gimana ini nasib makan-makan kita? Aku yang saat tersebut  udah dijalan hanya  bawa mie instan, telor, dan roti, maklum anak bungsu biasa tau beres, bercita-cita   dari kakak-kakak aja. Kakak kesatu ku dan keluarganya udah nyampe villa duluan, ngajak santap  diluar aja nanti, males masak.

Aku hingga  di villa senja  hari, perjalanan ke Puncak lumayan  lancar, meski  Jalan Raya Puncak sempat terdapat  buka tutup diluar jadwal biasa, gak apa deh nunggu di pinggir jalan demi kelancaran. Kami sempat lewat jalur pilihan  dekat pasar Ciawi tembus di Cisarua, namun  gak aku sarankan deh, jalannya sempit, tidak sedikit  beloknya dan nyaris  di masing-masing  belokan ada warga  yang jaga dan meminta uang, serasa berputar-putar tanpa akhir. Akhirnya kami pulang  ke jalan utama menantikan  arah ke atas dimulai  di pinggir jalan. Ternyata meski  menjelang tahun baru gak terdapat  kemacetan parah laksana  yang kami duga sebelumnya, alhamdulillah. Villanya juga mudah  ditemukan, sebab  satu-satunya yang bagus dan baru di renovasi dalam komplek tersebut. Tetangga di sekitarnya lokasi  tinggal  lama semua. Di dalam villa pun  terawat baik dan bersih. Ada balkon lumayan  luas di lantai 2 dengan pemandangan ladang sayur dan gunung, ok banget. Kekurangannya, di informasi dalam website  online ada empang  renang bareng  di komplek villa tersebut, ternyata kolamnya telah  tidak pantas  pakai, kotor dan agak spooky malah. Akhirnya acara utama kami karaokean deh.

Malam hari sesudah  sholat maghrib rencananya kami akan santap  malam di Warung Nasi Alam Sunda depan komplek villa tersebut, bermukim  jalan kaki. Penasaran pengen coba, menyaksikan  cabang warung tersebut tidak sedikit  banget di wilayah  Puncak. Dan turunlah hujan lebat…huhu…jadinya santap  mie instan pake telor deh. Ada ekstra  chicken cordon bleu dari kakakku, bermukim  dihangatkan di microwave. Untungnya peralatan santap  dan masak di villa ini lumayan  lengkap. Abis santap  karaokean lagi deh sampe tidur. Ternyata Puncak udah gak sedingin dulu, sejumlah  kali kami terbangun sebab  kepanasan, seluruh  kamar di villa itu  tanpa AC. Udah saatnya kalo cari villa lagi di Puncak pastikan kamarnya ber-AC.

Paginya anda  sarapan pake roti, telor, mie instan (lagi), dan nasi goreng, iyaa…kakakku bawa beras dan di villa terdapat  magic com. Sambil nunggu masa-masa  check in di villadipuncak.info anda  leyeh-leyeh aja di villa.

BY: puncak-info on Oct 28, 2017 at 8:08am


Amazing Post! The Service you are providing is super.Congratulation for your grand opening.Keep it up. Great Work! increase sales via PPC

BY: nainabose on Nov 11, 2017 at 12:04am


Leave a comment

Welcome back, !